Welcome Guest!
 WoluweFöräldrar
Årsmötesdags!  Carl Johan Åsenius
 Nov 24, 2003 09:17 PST

Hej alla (gamla och nya) klassrepresentanter i svenskspråkiga sektionen,

Det var ett tag sedan, men jag bedömer att de allra flesta blir ganska
väl informerade om vad som är på gång via andra kanaler (WoluweMail,
WoulweParents, WoluwInfo, föräldramöten m.m.), att det inte finns mycket
att tillägga. De som har specifika frågor brukar höra av sig ändå.

Anledningen till det här meddelandet är främst att det är dags för
årsmöte den 10 december och därmed dags att kandidera för
föräldraföreningens styrelse!
Har du någonsin övervägt att satsa lite tid och energi på att företräda
svenskspråkiga föräldrar i APEEE:s styrelse, så är det verkligen dags
att göra slag i saken. Vi behöver minst en och helst två kandidater -
Johan Rehbinder, som gör ett jättebra jobb som styrelsens kassör, sitter
kvar ett år till, men Marie Christiansson och jag slutar vid detta
årsmöte.

Fjärde skolan i Bryssel och temporära lösningar innan den förverkligas
är naturligtvis högst på dagordningen för närvarande, men det finns
mängder av i synnerhet pedagogiska frågor (droger, betyg, kursplaner
m.m.), som skulle behöva drivas hårdare och med ny energi/nya idéer.
Dessutom finns det flera mer långsiktiga frågor (Europeisk
studentexamen/Internationell studentexamen, skolavgift för kategori tre,
uppföljning av hur eleverna klarar sig efter examen m.m.), som nog vore
intressanta att ta tag i.

Engagemanget handlar om minimum en kväll i månaden, jämte sammankomster
med de arbetsgrupper man vill engagera sig i.
Som ledamot av APEEE:s styrelse får man kanske främst en unik inblick i
hur skolan fungerar och får träffa mängder av intressanta människor.

Hör av er till mig om ni vill veta mer eller skicka in en kandidatur
direkt till sekretariatet: Apeee-@cec.eu.int - nu!

Vi ses på årsmötet,
Carl Johan

PS Det behövs som vanligt också hjälp vi inpasseringen - skicka ett
meddelande till adressen ovan. DS

  Check It Out!

  Topica Channels
 Best of Topica
 Art & Design
 Books, Movies & TV
 Developers
 Food & Drink
 Health & Fitness
 Internet
 Music
 News & Information
 Personal Finance
 Personal Technology
 Small Business
 Software
 Sports
 Travel & Leisure
 Women & Family

  Start Your Own List!
Email lists are great for debating issues or publishing your views.
Start a List Today!

© 2001 Topica Inc. TFMB
Concerned about privacy? Topica is TrustE certified.
See our Privacy Policy.